Puasa? Berubah? Jatuh perit .

Assalamualaikum sayangku sekalian.
Selamat berpuasa minggu depan dah raya :) sekejap jerr rasa.


K start-
Kau ada pernah rasa nak berubah? berubah betul betul untuk diri di akhirat nanti? Semua orang boleh berubah kalau mahu pikiran , niat atau katakatanya menjadi kenyataan tapi kalau pantas bertindak.
Nas nak berubah. Sungguh , tapi kenapa sekeliling ku mati matian meruntuhkan niat yang subur ini.
Demi demi hari ku bertahan kan diri secara perlahan lahan agar nampak akarnya yang kuat dan keras agar batang pokok, ranting dan sehelai daun pun tak akan runtuh buat selama lamanya utk akhirat sana.
Aku sedih. hari ku penuh dengan air mata. air mata sakit dan bahagia dari manusia yang bermacam ragam.
kenapa aku. aku masih kecil? mahu mendidik hati dan terus bahagia nanti. biar sakit dihenyak pijak campak oleh manusia. biar. semua punya mulut tapi cakap cakapnya seperti tiada hati dan akal. ada saja nak herdik. nak jelik nak jatuh kan sesama sendiri. Macam macam aku tahan, aku tadah guna bakul kesabaran yg kosong dan besar untuk di tadah dan sekarang bakul itu penuh. dan tertumpah tumpah sedikit kesabaran itu buat kemarahan mengawal diri dengan sungguh amat teruk. semua tak kena semua itu ini. aku lembutkan ia dengan air mata. mohon matang, orang tak buat kita , kita jangan buat. siapa kita? malaikatkah? untuk menilai? sudah lah saudara saudari ku tercinta. bangkit lah diri. agar menghormati. jika ada silap ku tepuk atau gengam tanganku dan tegur dengan cara yang baik. sungguh ku bisa terima. ni kau jerit satu lokasi , kau rasa dia nak renjam kau dari mana ke mana? lebih dari kau fikir! dan terus memberontak. sebab cara kau salah. tapi yang takbestnya orang herdik herdik aku ni selalunya lelaki dan class uhuk uhuk laktu. ummmm nampaknya awak kena sedar diri. ya sedar. sebelum orang sekeliling ludah muka kamu di hadapan umum suatu hari nanti. apa kau takut dengan perbuat bergini untuk di kira di dacing akhirat sana.




Aku bersyukur, masih bisa bernafas. sedihnya kesalnya akan perbuatan yang lepas. sungguh. aku bencikan aku yg dulu. tpi kenapa ramai memuji perbuatan itu? dan sekarang. aku dipinggirkan. mati matian. aku bisa berdiri sendiri tanpa engkau si talam muka dan perosak jiwa. aku mahal ! aku mahal dan aku nak jadi mahal . mahal di mana saja. aku dibesarkan dengan penuh cinta, manja dan segala rasa . kau siapa ingin merosakkan ? lagi kau pijak henyak maki lagi tebal rusuk aku. aku masih bernafas. tak duli kebas kaki kalian tak cukup buat aku mati. pasti kau hairan setelah bertahun. kerana ku ada Tuhan. ku bergantung padaNya. Dia tempat mengadu dan segalanya. Dia kekasih aku. Dia yang satu!



Sayang , janganlah begini. ampun kan diri ini . diri yang zalim akan dgn pebicaraan dan tingkahlaku. usah di ungkit siapa aku dulu siapa aku sekarang. sesungguhnya berdosa. dan tak dapat apa. seperti mengali kubur orang yang telah mati. kau di hantui masa silamnya yang dtg dari iri di hati. sudahlah sekalian, bangkit. tengok langit luaskan? jangan lah buat aku sakit. sakit dan sakit. jauhi aku jika benci padaku. ku takpinta utk berkawan ku. sungguh tak pinta. mohon. kalian, berhentilah. aku sedar ku tak punya apa. ku cuma mahu lawan lawan dan lawan iman dari di hasut syaitan dan segalanya. Aku manja. kata orang aku garang. yes, tp dkt lelaki. lelaki. aku marah sbb aku taksuka. taksuka org anggap aku murahan. pelacur pun menagis kena hina . kau siapa nak menilai. kau tak berhak. kau bukan Tuhan.


Ya, bicara aku sangat ringkas dan pedas. aku takmahu diremehkan. begitu juga dgn semua orang. kalau rasa tak bisa jadi pembangkit semangat janganlah jadi penghalang. Betul kata orang. jika kita berubah, kita di uji uji dan terus di uji . jika kita lewa kita ke neraka. bak kata perpatah "bersusah susah dahulu, bersenang senang kemudian" . Aku degil . hati ku keras. biacara ku pedih. hati aku teruk jadi aku nak bersihkan ia sendiri bukan utk dipandang kalian. tapi Allah. sudah la kalian. Bukan selamanya kita didunia. Allah pun telah nyatakan di dalam Al-Quran apa patut kita lakukan di dunia yang padat syaitan.


aku gadis yang suka ketawa besar walaupun benda kecil . gadis ceria. nak tinggalkan nas arbaieyah yang dulu. dan mengharumkan nas arbaieyah skrg.  Aku tak ganggu orang. sakit sakit dan sakit ku rasakan buat otak ku segar dengan kesakitan. wajah penuh dengan kelat dan sebagainya ku lawan dgn senyuman tipu tapi di sakitkan lagi bertubi2 apantah lg wajah yg kelat tak sampai sesaat dah canang satu masyarakat.


AKU SESAT TUNJUK KAN JALAN . JANGAN TINGGALKAN !! Allahu, pedih hatiku, pedih perit. bila berubah di keji keji. apa salah utk berubah demi Allah. kau bila lagi sibuk mengata? kawan? no. you're FAKE. asslaamualaikum.

No comments:

Post a Comment